کد مطلب:274942 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:270

دعای اللهم کن لولیک و یادی از کلینی
این دعا را بعد از حمد خدای تبارك و تعالی و درود بر پیغمبر صلی الله علیه و آله می خوانی.

اللهم كن لولیك الحجه بن الحسن (صلواتك علیه و علی آبائه) فی هذه الساعه و فی كل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسكنه ارضك طوعا و تمتعه فیها طویلا [1] بارالها در این هنگام و برای همیشه ولی امرت، امام زمان حجه بن الحسن را (كه درود تو بر او و پدرانش باد) سرپرست و نگهدار و رهبر و یاور و رهنما و نگهبان باش تا گیتی را بفرمان او آوری و تا دیر زمان بهره مندش گردانی.



[ صفحه 7]



تحمید الله تبارك و تعالی و الصلوه علی النبی صلی الله علیه و آله خلاصه ترجمه: محمد بن عیسی بسند خود از امامان علیهم السلام آورده كه فرمودند این دعا را در شب بیست و سوم ماه رمضان تكرار می كنی در حال سجده و برخاستن و نشستن و در هر حال و در تمامی ماه و هر قدر می توانی و هر گاه به یادت آمد در دوران زندگانیت می گوئی پس از حمد خدای تبارك و تعالی و درود بر پیغمبر علیه السلام (اللهم كن لولیك) (تا آخر دعا). فروع كافی تالیف ثقه الاسلام محمد بن یعقوب كلینی (ره) است، متوفی به سال 329 ه. ق در بغداد در تناثر نجوم یعنی پخش شدن و فروریختن ستارگان، و آن سال (329 هجری) را از آن جهت به این نام نامیدند كه عده ای از بزرگان شیعه مانند علی بن محمد سمری آخرین نایب خاص حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف و شیخ كلینی و ابن بابویه رحمهم الله از دنیا رفتند.



[ صفحه 8]




[1] فروع كافي كتاب صوم باب 70 محمد بن عيسي باسناد عن الصالحين (عليهم السلام) قال تكرر في ليله ثلث و عشرين شهر رمضان هذا الدعا ساجدا و قائما و قاعدا و علي كل حال و في الشهر كله و....